måndag 3 februari 2014

Pottan

Jag klippte storebror med farmor mittemot som sa hur jag skulle göra. Hon är ett fan att hockeyfrillor och alla hennes barn har haft olika varianter. Jag valde dock en mjukare övergång mellan lugg och det kortklippta vid öronen. Det är viktigt att det är kort vid öronen, gastade farmor från andra sidan bordet och försökte överrösta diverse barnljud. Så jag klippte. Men i mitt huvud tänkte jag mig liksom en mer mjuk övergång till det långa där bak. Men hurdå? När jag väl kommit förbi örat insåg jag ju att det kommer inte gå att göra den övergången mjuk. Och långt ska det vara där bak, det var storebror och farmor rörande överens om. Så ja, jag fick väl betrakta mig som klar när jag kom till örat. He he. 

 
Jag kan även konstatera att vara frisör och klippa barn måste vara det mest krävande och frustrerande jobb som finns. Storebror var för övrigt mycket nöjd med sin nya frisyr (han ser den ju dock bara rakt framifrån vilket kan förklara det)

1 kommentar: