måndag 17 februari 2014

Nyårsdagen

Igår känns det så himla mycket som nyårsdagen. Vi hade barnvälkomnande för lillebror på lördagen, denna gång med bara de närmsta (gästlistan var halverad från storebrors välkomstfest). Igår blev liksom dagen efter, all anspänning släppte och alla var trötta och kände sig lite bakis (trots 0% intagande av alkohol). Fyra plusgrader och regn bara adderade känslan av nyårsdag. Jag och storebror lekte med isen vid vattnet och jag mindes en gång när jag själv var i hans ålder och lekte med is och ramlade i. Såhär minns jag minnet: det var isflak som jag skuttade runt på medan min mamma stod på bryggan. Sen ramlade jag i, mamma sa att nu måste du sätta dig i bilen eftersom du blev blöt. Vi satte oss för att vänta på pappa som var på en promenad och jag bad mamma innerligt att inte berätta om händelsen för pappa eftersom han skulle bli så arg på mig då. Nu i vuxen ålder inser jag ju att mitt minne måste vara förvrängt. Jag har svårt att tro att min mamma skulle låta mig skutta runt på isflak hejvilt. Måste fråga henne om hon minns den händelsen. Sen på eftermiddagen igår började jag få migrän som sedan blossade upp ytterligare när jag fick frågan om jag vill vara toastmadame på ett bröllop i maj. Och huvudvärken sitter i idag så blir en festlig dag med storebror hemma också :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar