måndag 10 februari 2014

Alfons

Lillebror har drabbats av sin första förkylning och nu är även jag förkyld. Detta leder till ytterst dåligt samvete för storebror som är ledig på måndagar och har suttit bänkad framför svtplay sen vi gick upp. Jag tänkte jag skulle dra igång lite pyssel i köket men då måste jag ju duka av och diska efter lunchen först och det känns just nu som ett oöverstigligt projekt. Vad mycket skit det finns på svtplay förresten. Herregud alltså. Storebror satte på Alfons nyss och jag pustade ut lite och tänkte att det i alla fall var en av de bättre valen. Men tji fick jag, det var en nyare film som ju var helt vidrig. Det handlade om att Alfons inte ville äta middag och detta gör Alfons pappa så frustrerad att han använder alla medel för att få Alfons att äta. Exempelvis använder han metoderna muta, hot och ljug för att få sin vilja igenom. Dessutom var det ju nya jättekonstigt röster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar