fredag 24 januari 2014

Ikväll är jag Lottas mamma

Alla som har sett när Lotta på bråkmakargatan ska på utflykt fattar vad jag menar. Klockan är middagstid denna fredag och vi ska iväg till landet. Jag har spenderat eftermiddagen åt att packa, se till att barnen är mätta och glada, slängt i mig lite middag jag själv osv, allt för att vi ska kunna åka så snart som möjligt när Jonas kommer hem från jobbet. När han väl kommer är lillebror jättetrött och jag meddelar detta för att om han somnar innan han sätts i bilen är det lika med skrikande bebis hela vägen.
Jonas: Jag ska bara gå å höja upp värmen i källaren, tar bara fem minuter (i Lotta på bråkmakargatan är det "jag åker bara å tankar bilen")
Jag: ok
När 20 min passerat och jag snart inte kan hålla lillebror vaken mer ringer jag. Inget svar. Å igen efter fem minuter å igen. Efter en halvtimme kommer han tillbaka.
Jag: FEM MINUTER???
Jonas: Jag träffade på Andreas, du vet hur han snackar.
Jag: Han också?

Väl vid bilen säger Jonas: packning, mat, två barn. Och en arg liten fru. Sa han inte, men det hade varit kul! Okej, detta är 0% roligt om man inte sett Lotta, om ens då. Trevlig helg!

1 kommentar: