onsdag 29 januari 2014

Fyra månader

En glad liten (?) skit har blivit fyra månader! Vi var på bvc idag för matsnack och vägning. Lillebror är nu 67,5 cm lång och väger 8500 g. Dvs nästan lika tung som storebror var vid ett års ålder. Hehe. Jag som gärna skryter om hur stark jag är har börjat få ont i ryggen av allt bärande. Tror liksom att hans viktökning och mitt muskelbyggande inte drar riktigt jämnt. Jag hinner helt enkelt inte med. Planerar att gå på massage inom en snar framtid. Det tycker jag att min kropp är värd efter en graviditet och allt bärande. Synd att groupondrealen på ett ställe jag köpte just för detta verkar ha konkat. Omöjligt att boka en tid. Idag ska lillebror få premiäräta lite potatis. Mycket pepp på detta! Storebror som ska få ge första tuggan är också peppad! I övrigt har jag planer på att skippa köpegröten och göra egen. Får se hur det går... I övrigt är han en mycket nöjd bebis. Så nöjd att jag får dåligt samvete att han inte ska få tillräckligt mycket stimulans. Så himla typisk mammagrej att ha dåligt samvete så jag planerar att sluta med det snarast. Han är dock mycket senare i utvecklingen än sin bror, han varken vänder sig eller är nå vidare super på att hålla grejer ordentligt. Men med tanke på att han vaknar minst en gång i timmen hela nätterna kan det ju vara ett tecken på att han är i en utvecklingsfas så vi får se vad som hänt när vi kommit ut ur den. Hehe, "vi"..
 
 

1 kommentar: