lördag 11 januari 2014

En bra dag

Idag har det varit en så himla bra lördag. Jag har varit på så dåligt humör senaste tiden men idag var jag på topp! Vi är i vanlig ordning på landet. En bra lördag på landet bör innehålla följande:
1. En gemensam aktivitet hela familjen. Idag: pulkaåkning på gravkullarna. Dock hade jag av någon anledning (dvs missat att läsa väderprognosen) packat för lera och regn dvs gallonställ och gummistövlar.
2. Någon form av motion. Idag: 7 km barnvagnspromenad i snö och lera. Inte optimalt att köra vagn på bitvis smala skogsstigar men så himla skönt att slippa bära i selen. Jag bär på den ungen flera timmar om dan ändå. Jag utrustade mig väl och la ner pannlampa och varselväst i vagnen för jag räknade ut att det borde börja skymma lagom till att jag kom ut till landsvägen. (eller jag HOPPADES att det skulle vara mörkt så att de permanentboende kunde tänka att det där är i alla fall en redig stockholmare som inte trippar runt i dåliga skor och svarta kläder i den svarta natten. Å andra sidan hade ju ingen sett mig från sina köksfönster om så varit fallet.)
3. Tacos!!! Nä, skoja bara! Eller???






För att förtydliga sista bilden: vi har alltså tacokrydda på tvåliterstetra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar