onsdag 8 januari 2014

Första pris i föräldraskap

Första pris i föräldraskap går till mig och Jonas som hittade MÖGEL (ja du läste rätt) bakom lillebrors öra. Sjukt äckligt och jag höll på att spy. Annars då? Lillebror fick vaccin igår men verkar inte ha drabbats av några biverkningar i form av feber eller liknande. Skönt! Jag jobbar vidare med årets ledord som visade sig vara skitsvårt. Min nya plan är att testa att göra en ätplan för varje dag i en vecka för att minska småätandet. Står det nerskrivet på papper måste det ju följas lite halvautistisk som jag kan vara ibland. Jag har också fått medelklassångest över framtida boende trots att vi tänkt bo kvar i flera år till men jag gillar inte att inte ha en plan (halvautisten igen). Jag har även jobbångest inför framtiden. Dags att börja kolla efter dagtidsjobb, obetalda jobbnätter känner jag mig inte jättepeppad på. Jag har förresten ett träningskort som började gälla i tisdags där barn under två år är välkomna. Det måste styras upp. Jag planerar även att börja gilla löpning denna vår (det är på tiden efter alla gånger jag har försökt ta till mig denna sysselsättning som vissa verkar gilla så himla mycket). Men denna gång har jag en plan! Jag ska springa med appen Get running som tydligen börjar på en så låg nivå och ökar så långsamt att man aldrig hinner känna att det är så värst jobbigt. Låter ju bra, hehe. Det är ju mitt problem annars, att jag börjar med att springa långt direkt. Det GÅR ju men det är ju bara en pina = inte så sugen på att göra det igen så nära inpå varpå det hela slutar med sporadiska springturer några gånger per år. Nu är klockan snart 20.00 och det är dags för ett äpple.

1 kommentar:

  1. det här var det bästa blogginlägg du nånsin skrivit!

    SvaraRadera