söndag 15 september 2013

Storstädning hos familjen C

Såhär går det till. Jag initierar det hela. Annars skulle det aldrig bli någon storstädning. Jonas går runt lite planlöst i lägenheten och gör just ingenting. Jag börjar arbetsleda, ger en konkret uppgift. Exempelvis städa i badrummet. Jonas påbörjar städning i badrummet men kommer med jämna mellanrum ut och går återigen planlöst runt i lägenheten. Är du klar med badrummet? Nä, inte än. Jag väntar på att medlet ska verka/golvet torka/jag ska hämta en sak. När storstädningen har varit igång i fem timmar och jag har torkat ur kylen, plockat undan alla saker, dammat alla ytor, tvättat luckor och kakel i köket, dammsugit, våttorkat OCH SÅ VIDARE så håller Jonas fortfarande på med badrummet. Som ju aldrig varit så rent som nu, eftersom jag aldrig städar det lika noggrant som han. Bitter? Närå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar