fredag 13 september 2013

Altan

Jag längtar så förfärligt mycket till landet. Ändå är det inte såå himla länge sen vi var där men denna helg blir inget land heller pga sjörövarkalas. Vi håller på att planera en altan. Vi satte upp lite pinnar och en lina för att få en uppfattning om hur vi ville ha det. Hur stor tror du den är? frågade jag Jonas. 30 kvadrat kanske, svarade han. Ja, nåt sånt borde det vara, sa jag. Sen mätte jag upp den och räknade arean. 59,5 kvm blev resultatet. Hoppsan. Nästan lika stort som huset. Men tror det är värt att bygga stort redan från början. Den ska även runda den stora stenen som får vara kvar. Blir nog snyggt! Snart börjar den lokala grävmaskinisten att gräva upp så allt är klart till våren sen. Men det här med trall. Ångest. Det känns ju som att 99% väljer tryckimpregnerat trä men jag vägrar faktiskt. Kul med trä som klassas som miljöfarligt avfall. Känns inte bra va. Nu har jag hittat Kebony som jag tror det får bli. Svanenmärkt. Håller minst som tryckimpregnerat virke. Snyggt. Dyrt. :-/

1 kommentar: