tisdag 10 september 2013

Kalasförberedelser

Jag är himla pepp på lillas kalas. Han har pratat om kalaset sedan februari cirka och det är mycket viktigt för honom. Han har beställt BÅDE skattjakt och fiskdamm. Och sen inga lekar, bara tävlingar. Så nu blir det en tävling där alla hejar på varandra och alla vinner, pedagogiska mamman som jag är. (Det värsta som skulle kunna hända är ju att lilla skulle förlora i sin egen kalastävling och det skulle nog milt sagt sabba hela kalaset). Igår var jag på en inhandlingsrunda i fyra timmar. Jag blev så jävla glad när jag kom till godisaffärn vid kungens kurva. Chokladpengar i lösvikt! Och chokladmedaljer för en tia styck! Igår sydde jag och lilla fiskar där vi sydde in godiset, en idé helt snodd från Evasleva pysslar. Idag blir det bullbak! Hoppas nu bara att jag inte föder barn innan lördag eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar