onsdag 15 juni 2011

30. One last moment

Januari 2009, jag och Jonas är just hemkomna efter en vecka på landet i snö och minusgrader. Jag hade sagt till honom på landetvistelsen att jag trodde att jag var gravid men han verkar inte ta det så allvarligt. Kanske för att jag typ jämt trodde att jag var gravid så fort jag hade lite spända bröst eller sen mens. Men denna gång var jag faktiskt rätt säker men uppenbarligen inte Jonas. När väl graviditetstestet var inköpt och testat och ett tydligt plus lyste i displayen fick han en smärre chock. Inte så att han inte blev glad, det tror jag verkligen att han blev, men chocken tog liksom ändå överhanden på något sätt. Det han gjorde var att gå och lägga sig. Det var mitt på dan och han somnade direkt och sov sen i tre timmar. När han vaknade var han liksom redo att ta till sig att han skulle bli pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar