lördag 11 juni 2011

26. Your fears

Jag är såklart rädd för det som de flesta andra är rädda för, typ att det ska hända dom jag tycker om något, cancer och krig. Men om jag bortser från dom större rädslorna och mer tänker på vardagsrädslor så är jag rädd för kemikalier. Jag är väldigt noga med vad jag omger mig med för ämnen. Jag har noga utvalt schampo, tvål osv och försöker använda så lite produkter som möjligt. Det var också länge sedan jag slutade använda deodorant med aluminiumklorid. Av samma rädsla för kemikalier använder jag inte heller solkräm. Kläder är ett mycket bättre alternativ av många anledningar, det är exempelvis mer pålitligt. Mitt barn har aldrig använt solkräm och heller aldrig ens varit i närheten av att bränna sig. Solskyddskläder är grejen alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar