tisdag 7 juni 2011

22. Something that upsets you

Först tänkte jag att det var svårt. Jag tänker inte på mig själv som någon direkt upprörd person. Men sen spånade jag lite och det var som att vrida på en kran. Det mesta är västvärldsmedelklasstramsgrejer som att uppröra sig över att somliga ger ettåringar läsk till maten osv. Här är i alla fall några exempel på vad som upprör mig i stigande ordning: tomma schampoflaskor i duschen, de flesta barnklädes- och leksakstillverkarna, bilar som parkerar eller tycker att det är allmänt roligt att hänga på cykelbanan, Göran Hägglund (och co), när människor är elaka mot djur, krig och orättvisor, när människor är elaka mot barn. Det sistnämnda är alltså det mest upprörande jag vet och det har inte precis blivit bättre sedan jag själv blev förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar