torsdag 2 juni 2011

17. Your favorite memory

Tidigt nittiotal. Det är sommarkväll och min familj ska nästföljande morgon åka på den årliga campingsemestern. Min väska står packad på rummet sedan en vecka tillbaka. Nu är det bara bandväskan kvar. Band som i kasettband. Min pappa har gett mig en svart kasettbandsväska i skinn att förvara alla band i vid exempelvis resor. Jag och lillasyster delar systerligt på väskan, det vill säga vi får ta med oss tio band var. De laddningsbara batterierna är alla laddade så vi kan byta batterier i bilen när rösterna på banden börjar bli lite långdragna och låter alkoholpåverkade. Den känslan som infann sig kvällen innan vi skulle åka iväg tidigt tidigt med frukostmatsäck packad i kylväskan i bakluckan, den känslan var den bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar