torsdag 15 augusti 2013

Vecka 35

Idag var jag hos barnmorskan igen. Vi skrev ett så kallat förlossningsbrev. Jag skrev att jag vill föda i en stående/knästående position och att jag inte vill ha något trams kring amningen som förra gången när dom sa åt mig att ringa på klockan om jag skulle amma så dom kunde iaktta (vilket jag såklart sket i). Jag känner mig så HIMLA pepp på förlossningen. Jag tycker det ska bli så spännande. Och jag är väldigt glad över att jag ska föda på södra BB. Tänk att få ha en alldeles egen barnmorska som bara stöttar mig hela förlossningen. Jag älskar verkligen Jonas men han är rätt kass på att vara ett stöd vid förlossningen. Jag frågade honom om vad han skulle säga om jag sa att han gärna fick vänta utanför och komma in först när det var klart, som förr i tiden. Han sa att han skulle tycka det var jätteskönt. Det säger en del. Men han har andra kvaliteter än att vara ett stöd vid förlossningen och nu ser jag fram emot att få bra peppning från en egen barnmorska istället. Så kan Jonas sitta i en fåtölj bredvid (som han sedan efteråt kommer klaga på var för hård).
 

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, jag dör! Han får ta med sig en extra kudde att sitta på den här gången.

    SvaraRadera