fredag 12 oktober 2012

Tips från coachen

Eftersom jag själv är en så förträfflig förälder som aldrig gör några fel i mitt föräldraskap (ironi) ska jag nu ge mig själv rätten att komma med lite tips till innestadssmåbarnföräldrarfyrtioplus som tycker att det är en bra idé att gå på restaurang med sina småbarn en fredagkväll. Tips nummer ett! Det är inte en bra idé att ta med sig två små barn på en restaurang en fredagkväll. Slut på tips. (skoja, det kommer fler!). Tips nummer två! Om du nu ändå absolut vill ta med dina små barn ut och äta på restaurang en fredagkväll, boka då inte bord till 20.00. Det är inte veckans bästa tid för en tvååring som (troligtvis) spenderat en hel arbetsvecka på förskolan och är trött. Ungen ska ju tamefan sova efter bollibompa! Tips nummer tre! Bli inte arg på barnen när dom är trötta, griniga och gråter hela restaurangbesöket då det är fullt förståerligt. Hota inte heller barnen med att "Slutar inte du nu så går vi hem" när det gissningsvis är det dom helst av allt vill. Jag och maken fick i alla fall trots sådanahär incidenter en hyffsat trevlig middag denna barnfria kväll.

1 kommentar: