torsdag 11 oktober 2012

Ny fotobok

Ett av mina septemberprojekt var ju att komma ikapp vad gäller fotoböcker. Det gick sådär kan man säga men jag har i alla fall gjort klart best of 2011 nu ungefär lagom till att 2012 snart är slut. Jag valde att testa en ny leverantör igen, jag har än så länge inte hittat min "perfekta" fotobokstillverkare. Ofta laddar jag ner ett program, gör några sidor men ger sedan upp för att programmet inte fungerar som jag vill. Fotoklok.se har jag aldrig provat förut och erbjudandet om en gratis fotobok om man bloggar om fotoboken samt att dom vunnit flera tester gjorde att jag provade. Att jag dessutom gjorde jag klart hela boken är ett bra betyg med tanke på hur kräsen jag är. Programmet är lättarbetat och ett av mina viktigaste krav med ett stående bokformat tillgodosågs. Det var ibland lite svårt att få bilder i linje då programmet inte autokorrigerar (vilket även är bra, ibland blir jag tokig på program som tror sig veta hur jag vill ha det) men jag hittade möjligheten att använda stödlinjer efter ett tag och då gick det bättre. Ett minus för bakgrunderna, jag vill gärna ha enfärgat i neutrala färger vilket inte fanns. Det absolut bästa med hela fotoklok är deras kundtjänst. HELT FANTASTISK! Så sjukt snabba på att svara, vilket uppskattas när man sitter där på kvällskvisten och funderar över något i programmet. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.



1 kommentar:

  1. Du måste berätta om resultatet sen. Jag har heller inte hittat ett ställe som jag är helt nöjd med än, så tips mottages tacksamt :)

    SvaraRadera