onsdag 18 maj 2011

Fossingen

Idag hade jag en ledig dag och ingenting var inplanerat förutom att jag skulle spendera dagen med lilla. Det började med att vi båda sov till nio. Sen gick vi och matade änderna i dammen och planen var sen att uträtta lite saker i centrum och köpa jordgubbsplantor till balkongen. Det kom en förskoleklass till parken och peppen visste inga gränser. Lilla sprang runt lycklig över alla skojoga barn. Vi skulle strax bege oss från parken och men skulle bara åka rutchkana en sista gång. "Sammas" sa lilla = tillsammans. Åka tillsammans alltså, han och jag. Det gjorde vi. När vi kom ner gallskrek han. Panikskrek. Oklart vad som hänt men han går inte och trösta och när jag frågade om han hade ont pekade han på foten. Min teori är att han fått foten på något konstigt sett när vi åkte ner. Vi gick till bvc som låg i närheten och hon fixade in oss på röntgen så vi slapp åka till akuten. Vi fick inga besked idag men foten är inte svullen så det är nog inget brutet. Men oj vad ont han har! Lilla kan inte ens stå upp. Blev soffan hela dan och kvällen. Stackars liten, han blev så ynklig. Extra sorgligt när han ibland glömde bort att han inte kunde stå på foten och klättrade ner från soffan. Hoppas det är bättre i morgon.

2 kommentarer:

  1. ojdå! Stackars liten! Det är så jobbigt när de har ont eller är sjuka.

    SvaraRadera
  2. MEN VAD HAR HÄNT MED DITT BARN?

    SvaraRadera