tisdag 17 maj 2011

01. Introduce yourself



Hej hopp, Sofia heter jag då alltså. Jag fyllde nyss 26 år, närmare bestämt på påskafton. Jag hade sett fram emot att få alla mina presenter i jättestora påskägg vilket tyvärr inte blev verklighet. Jag bor med min sambo Jonas och vårt barn på ett å ett halvt år cirka i en trea i Stockholmsförort. Det är okej även om mycket av min tid går att fundera på olika boendealternativ. Landet mot stan. Lägenhet mot radhus. Landställe mot villa. Jag drömmer om att inte ha verkstad på köksbordet, båtlackering i badrummet och ett överfyllt förråd som inte går att gå in i. Och just det, en balkong som gick att sitta på för att den inte var belamrad och full av slipdamm vore också nice! Jaja. Jag har också ett jobb som jag älskar. Det är ett socionomjobb med unga tjejer. Helt fantastiskt! Fast egentligen är min högsta jobbdröm att jobba som konsumentrådgivare. Jag gillar konsumentmakt och är en såndär jobbig kund som all butikspersonal hatar. Jag går nämligen tillbaka med allt som inte håller den kvalité jag tycker det borde. Jag prenumererar också på grund av samma intresse på Råd och rön. Ja, jag är nog lite en tant på insidan men jag trivs med det. Jag håller hårt på bakverkshögtider, exempelvis kanelbullens dag som är kanske årets viktigaste dag. Jag kan inte somna om jag inte får lyssna på radioprogram i min ipod (en gång blev min ipod stulen, då hade jag sömnproblem i en vecka tills jag köpte en ny). Jag är lite smått beroende av bodypump som typ går ut på att träna med skivstång tillsammans med 30 andra pers i en svettig sal med samma koreografi och samma musik vecka efter vecka. Det kanske inte låter så lockande men det är grymt. En dag när jag inte ska ha fler barn tänker jag bli instruktör för innan dess känns det liksom inte som någon idé. Fast först måste jag också bli bättre på tricepsarmhävningar vilket är min sämsta övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar