torsdag 19 maj 2011

03. Your parents

Mina föräldrar träffades på en fest. Mammas bästa kompis och min pappa var jobbarkompisar. Detta var kanske 82 eller nåt. Enligt mamma var det kärlek vid första ögonkastet när dom först såg varandra på festen. Det blev dags för middag och en lite annorlunda bordsplacering. Alla kvinnor på festen fick ta en mutter ur en påse och alla män en skruv. Sedan skulle alla försöka hitta den skruv eller mutter som passade ihop med ens egen. Som i en film så passade mina föräldrars skruv och mutter ihop och dom spenderade kvällen vid samma bord. Sen var det någonting med några avklippta sladdar till mammas högtalare som gjorde att pappa fick komma hem till henne och fixa det hela. Det var dessutom han som klippt av dom om jag förstått det hela rätt, kanske var det ett trick. Min pappa som på den tiden bodde i sin ungkarlslya uppe på åsen med endast en gammal julblomma i fönstret skulle ganska snart därpå få golven bonade och kunde då inte bo i sin lägenhet på några dagar. Då han och mamma hade något på gång så frågade han om det var okej att han bodde hos henne dom dagarna vilket det var. Men han flyttade aldrig tillbaka hem igen.

1 kommentar:

  1. Romantiskt!! Å så snygga de var (är). :)

    /Susanna

    SvaraRadera