fredag 7 december 2012

Snökaos december 2012

Ja, det har ju varit/är "snökaos" i Stockholm. Det återkommer ju varje år och jag tänker inte skriva här att stockholmarna inte kan hantera snö (40 cm snö i en storstad med en halv mille bilar som passerar på en dag, 750 000 som ska åka med kollektiva medel osv leder lätt till kaos). Det jag skulle skriva är att jag älskart! Självklart beklagar jag dom som dör i snökaoset, men förutom det! Underbart! Jag njuter när jag ser en bil som har kört fast och står och slirar. Jag älskar när SLs hemsida går ner pga överbelastning. Jag blir så glad när jag ser människor pulsa fram i en halvmeter snö istället för att ta bussen som inte kommer. Det är något med att se vårt välstrukturerade och välplanerade samhälle rasa ihop som är uppfriskande. Vi tror att vi kan planera och bestämma allt och så vips lite snö så sätts allt ur spel. Moder natur äger er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar