måndag 2 april 2012

Projekt myshörna

Jag och Jonas håller på med projekt myshörna till lilla. Han har fått en loftsäng (som han hittills inte sovit en enda natt i, hehe) och vi tänkte göra det mysigt där under med ett draperi, ljusslinga, madrass och kuddar. Ja det var just det. Tyg! Vi var på ikea i helgen och jag rynkade på näsan åt alla tyger Jonas pekade på. "För vanligt", "för plåttrigt", "det där är jag ba sååå trött på, det är överallt" osv. Tillslut blev mina argument i stil med "det där tyget vill jag inte sy i" (sitter på viss makt i och med att det är jag som syr) varpå Jonas kontrade med att han kunde sy istället å jaba näää fördu kan inte! Moget. Hur som helst så blev det inget tyg, vi får försöka hitta ett tyg nån annanstans som vi båda gillar. Här är några jag hittade på sidan barntyger.se. Vad tycker ni? Jag gillar ju mumin alltså och det skulle bli typ exakt en rapport för draperiet. Men kanske för plåttrigt?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar