onsdag 18 april 2012

Hen

Det är så spännande med ordet hen, att det har börjats prata om det. Jag och Maja har ju pratat om det i ÅRATAL redan så det var på tiden. Jag är för, men har själv inte använt det så mycket. Det känns lite bajsnödigt, that's why. Men nu har jag verkligen märkt att jag har ett behov av hen, framförallt i skrift. Eller det är i alla fall lättare att använda i skrift. Lite mindre bajsnödigt. Exempel från verkliga livet: Sms från Jonas, "Har pratat med en trevlig handläggare på HSB om P" Jag, "Vad sa hen?". SÅ HIMLA BRA att inte behöva könsbestämma, för jag vet ju verkligen inte om handläggaren är en hon eller han. Det besparar mig hela FYRA tecken i smset, istället för att skriva "Vad sa han/hon?". Mycket nöjd!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig och har väldigt svårt att förstå all uppståndelse :-)

    SvaraRadera