söndag 15 april 2012

Landställe

Något som jag verkligen önskar mig är ett landställe. En plats som är förknippad med ledighet, vila och tid för att umgås. Och snickrande och fixande som vi älskar! Eftersom vi bor på 64 kvm och planerar att göra det ett bra tag framöver skulle det vara fint med ett hus ändå fast någon annanstans (där ett hus inte kostar 4 miljoner +). Det är så båda mina föräldrar har växt upp, i små lägenheter (våran är stor i jämförelse, mamma växte upp på 48 kvm med två föräldrar och en storebror) och sen ett landställe. Jag tror verkligen att det skulle passa oss. Eftersom vi aldrig kommer bo i hus så får vi ändå vårt hus som vi kan snickra och fixa med. Huset på bilden ska vi titta på nästa helt. "Visst renoveringsbehov". Utedass. Precis vid en liten sjö. Hoppas!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, jag skulle också vilja ha ett litet lantställe.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Precis så tänker vi också. Vi vill inte ha hus men gärna ett mysigt lantställe. Vi började titta efter hus men nu har kommunen bestämt att alla hus måste ha riktigt vatten och avlopp vilket gör att husen är rel. billiga men att det sen kommer kosta jättemycket att ordna med det :(
    Och just nu passar det inte riktigt vår ekonomi men om några år tar vi nog upp den drömmen :)

    SvaraRadera