söndag 8 januari 2012

Nyår i efterhand

Då lilla sov på tolvslaget tänkte vi skicka upp en såndär eldballong dan efter så han fick vara med men det blev inte av förrän igår. Mycket fridfullt, tusen gånger bättre än fyrverkeri. En idé är att skicka upp sånna på bröllopet, typ att alla gäster tänder en varsin. Fint! Lilla var galet road av tomteblossen och jag kunde inte låta bli att spexfota med lång slutartid. Majas stjärna blev perfekt!






Just nu är jag lite söndagkvällsförvriden för att använda ett gammalt winnerbäckuttryck. Vi har varit lediga alla tre tillsammans i tio dar och jag kommer ha fetabstinens i morgon på jobbet. Skulle vilja ha det såhär jämt. Utflykter med varm choklad i närområdet, skogsutflykter med hundarna i mörker, fixandet hemma, ta hit vänner på lunch osv på repeat tills jag dör.

1 kommentar:

  1. Förstår precis den där känslan. Det kan vara jobbigt att återgå till jobb och andra rutiner när man vant sig vid att vara tillsammans. Så som i alla fall jag känner "att det ska vara". Ert nyår såg hemskt fint ut och nästa år vill jag också ha såna eldballonger. Gillar heller inte fyrverkerier.

    SvaraRadera