lördag 7 januari 2012

2012

Nytt år, nya planer. Jag lyckades halvt med förra årets ledord "Socionomkoftans år". Den grå koftat i ekologiskt garn ligger fortfarande halvstickad i sin tygpåse men jag har jobbat som socionom under året och det var kanske den viktigare delen kan man tycka. Jag tror 2012 blir ett händelserikt år. Ett bra år. Jag ska gifta mig. Jag kommer förhoppningsvis ha en färdigrenoverad lägenhet. Ett nytt jobb troligtvis. Antagligen en förskoleplats närmre där vi bor. Och muskler. Det är kanske min största pepp inför 2012, att jag hittat en lika pepp träningsvän som jag som är lika pepp på att ge sig in på det där med muskelbygge. Under 2012 borde jag också jobba på att vara lite mer mindfulness. Typ inte spela wordfeud samtidigt som jag kollar på serier och i väntan på att mina medspelare ska göra ett drag spela block puzzle 2. Det är inte sunt och det vet jag. Ledord för 2012 blir hälsa och balans.


2011 blev första året jag hade julgran sen jag flyttade hemifrån. Lite sne men vafan. Det är lilla som har placerat ut kulorna.

2 kommentarer:

  1. Grattis till stundande giftemålet! Kul !
    Det låter som ett spännande år.

    SvaraRadera
  2. Å vilket spännande år du har framför dig. Stor grattis till det kommande giftemålet! Det där med muskelbyggande låter som en bedrift. Du får berätta hur det går!

    SvaraRadera