måndag 30 december 2013

Uppföljning

Lillasyster frågade mig om jag skulle ha några nyårslöften. Nja, svarade jag, jag brukar inte jobba med nyårslöften, snararw ledord. Det är ett koncept jag snott från Maja som jag gillar. Då kom följdfrågan vilket som varit 2013 års ledord. Öhhh... minns ej. Så gick det med det. Jag minns att 2012 var hälsa och balans men detta år? Fick såklart tjuvkika om jag skrivit någon på bloggen och det visade sig att jag detta år hade två nyårslöften istället. Hösten 2012 var så pissig att jag antagligen inte lyckades frambringa ett ledord. Men nyårslöftena var:
1. Jag och Maja ska kolla på alla säsonger av Buffy. 
2. Jag ska fortsätta med mitt projekt en ny rätt i veckan under hela året.

Med ettan gick det inge vidare. Vi har sett första och några avsnitt på andra. De tillfällen vi har tittat på serier tillsammans detta år har vi prioriterat true blood och greys anatomy. Med tvåan har det gått bättre. Jag har gjort en ny maträtt nästan varje vecka med några undantag denna höst med bebis men jag är ändå nöjd.

2014 då, vad ska det bli för ledord? En sak jag tänkt på att jag skulle vilja jobba på är mitt förhållande till mat. Jag älskar mat och äter mycket och ofta. Men jag njuter sällan ändå. Jag äter snabbt och småäter ofta och den maten liksom bara försvinner utan att jag tänker på att jag äter. Så ledordet för 2014 blir "närvaro" med fokus på maten. Men även barnen, träningen och livet. Ett ledord som inte går att uppnå men det ska vara min strävan detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar