fredag 1 november 2013

Bröst och dess kontruktion

Så himla trött på hur ogenomtänkt konstruktion bröst har. Och jag vet att jag inte ska klaga som har fött två barn och amningen har kommit igång smidigt MEN hur tänkte skaparen med det här att bröst nr 2 börjar rinna när bröst nummer 1 stimuleras? Det känns ju dumt att utgå ifrån att en kvinna ska mata tvillingar som dessutom ska äta exakt samtidigt? Och att dom alltid ska börja rinna PRECIS när jag kommit ur duschen och torkat mig klart. Bröstmjölk är för dom som inte vet väldigt klibbigt, lite som saft. Och med ett barn som tröttnat på att mamma duschar är det inte precis läge att gå in i duschen igen. Å igår fick jag mjölkstockning och tänkte bara "Jaha, nu börjas det igen. Lite blåst genom jackan och så var det kört." Också så himla oanpassad konstruktion till vårt klimat. Ett barn som är född på höst eller vinter kan inte ammas utomhus (i alla fall skulle jag aldrig ens drömma om att försöka när det räcker med en vindpust för att få mina bröst ur balans). Nu ska jag tröstäta fattiga riddare och kurera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar