söndag 2 september 2012

Mellan jobb

I morgon börjar fyra veckor mellan två jobb. Ja, arbetslös kan man ju också säga men det låter inte lika kul. Och jag är ju faktiskt mellan två jobb, det nya börjar i oktober. Hur som helst så ska jag ha en del projekt för mig under den här tiden. Sånt som jag inte hinner annars. Typ:
- Göra tre fotoböcker (jag ligger efter)
- Göra och skicka tackkort från bröllopet. Heh, lite sent kanske
- Måla köket (också ett segdraget projekt)
- Sy en fiskdamm till treårskalaset (jag och Maja har förberett med fina fiskar)
- Baka sju sorters kakor (typ) till kalaset
- Rensa ut och sälja massa grejer som vi inte behöver, kanske på denna.


Jag ska ha ett till projekt till för mig. Det låter väldigt allvarligt, exempelvis i denna smskonversation om ämnet med Hannah:

Jag: Jag måste försöka *piiip* också (blir dock helt nervös av bara tanken) Jag är så himla imponerad av dig!
Hannah: Det är en väldigt bra idé... Det är liksom bara det som hjälper rädslan, att *piiiip* Jag förstår verkligen hur du känner dig men så sjuuuukt mäktig känsla att se att man fixart!

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra. Det finns hjälpmedel som underlättar själva momentet, ska visa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh spännande! Jag blir hela tiden sugen på att ta en sup innan men inser självklar det opassande i det.

      Radera