söndag 30 september 2012

Jag antar att du längtar ut i skogen då och då, det verkar så

Där kan tankarna få tänka som dom vill
Där finns det inga flimmerljus som hjälper till
























Vi letar fortfarande landställe. Jag har hela tiden tänkt att det är viktigt att det finns vatten nära då man kan bada. Och det tycker jag ju fortfarande. Men skog alltså, det har blivit ett viktigt kriterium också på ett sätt som det inte var för ett år sedan. <3 skogen. Idag har jag facinerats över hur mycket kantareller jag plockade ett stenkast från ett av Sveriges största köpcentrum. Det är alltid fullt med bilar på parkeringen men ingen verkar gå över vägen och in i skogen, alla fastnar liksom på H&M på vägen. Märkliga människor men mer svamp till mig! Nu är det slut på ledighet, imorgon börjar nya jobbet. Ihhh!

3 kommentarer:

  1. För mig är skogen mycket viktigare än vatten, så det kan jag verkligen förstå :)
    Härlig tradition med nybakt bröd på lördagsmornar.

    SvaraRadera