tisdag 28 augusti 2012

Sommar i P1

Jag har som årlig tradition att lyssna på ALLA sommarpratare. Oavsett hur dåliga dom är. Är det någon som är helt outhärdlig så kan jag få stänga av efter en halvtimme. Det har jag bara gjort en gång denna sommar och det var med Thorsten Flinck. Inte för att han var så himla dålig egentligen men han pratade så jobbigt att jag kom på mig själv med att tänka på annat hela tiden. Generellt sätt har årets sommarprogram varit sådär. Sportpersonerna är som vanligt ASTRÅKIGA, hur intressant är det på en skala att någon går igenom hela sin sportkarriär utan några roliga finesser eller anekdoter. (Kan också bero på att jag avskyr all form av sport). Den enda som stack ut från den ligan var Lotta Schelin och det beror väl helt enkelt på att hon pratade om fotboll ur en feministisk synvinkel vilket är det enda som kan göra mig det minsta sportintresserad. Jag brukar försöka lista dom fem sommarpratarna varje år som jag tycker är bäst och rekommenderar en lyssning. I år blir det följande fem:

- Amanda Svensson för att hon pratar om kön. Och det är ju ett av mina stora intressen
- Soran Ismail för hans kloka och intressanta tankar om Sveriga och svenskhet
-
Märta Tikkanen för att hon är coolast
- Daniel Sjölin för att han pratade så bra om skolan och om varför han inte blev rasist
- Lotta Lundgren för att hon är så rolig, smart och för att hon fick mig att vilja laga mat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar