tisdag 26 juni 2012

Spontaniteten

Igår vid halv sex ringde min kusin. "Kan vi komma över med bröllopsbilderna ikväll?" "Ja, kom på en gång så får ni middag, jag har lasagne i ugnen" En halvtimme senare satt dom vi vårt köksbord på spontanmiddag. Vid halv åtta ringer en vän, han säger att han vet att det är lite sent påkommet men kan han komma över en stund? "Ja, kom så får du våfflor!". En halvtimme senare var han också här och åt våfflor med oss. Jag älskar att alla jag tycker om bor så nära, att det går att vara spontan, att det går att ta sig till varandra så lätt. Bästa! Och juste, bröllopsbilderna! Snart ska jag lägga upp men cd-läsaren funkar inte så jag måste invänta makens jobbdator.

1 kommentar:

  1. Å, jag saknar spontaniteten sen lilla T kom till världen! Men uppskattar alltid när vänner svänger förbi utan vidare förvarning. Och visst är det underbart att ha vänner som bor så nära!

    SvaraRadera