torsdag 21 juni 2012

Micromat

Vi har ju levt utan kök ett tag nu och därmed utan möjlighet att kunna laga mat. Såklart har det varit jobbigt och enformigt (det vegetariska utbudet av färdigmat är ganska begränsat fortfarande, tyvärr) men samtidigt nyttigt på ett sätt. Det slog mig att vi aldrig har gjort micromat, det här med att vi inte har haft en micro tills för två veckor sedan är ju såklart bidragande, men det handlar också om mitt duktighetskomplex. Jag tycker att det är viktigt med bra, nyttig och lagad mat, både till mig själv men inte minst till mitt barn. Jag tror att det har varit bra för mig att se hur lilla har ätit micromat och hämtmat i snart tre veckor UTAN ATT DÖ. Ja, nästan som att jag trodde att något skulle hända, att han skulle få skörbjugg eller vad vet jag. Men han mår prima och jag har blivit lite mer avslappnad när det kommer till mat. Kanske kommer det även i framtiden bli micromat någon gång då och då (observera ordet kanske). Här följer en recension av det vegetariska utbudet av micromat:


Ost- och broccolisoppa. En av mina favoriter, den är riktigt god men det är inte mycket mat, jag måste alltid komplettera för att bli mätt. Den får 3/5 morötter av mig. Hade den varit mer mättande hade den fått en 4a.




Falafel Marrakech, även den förvånansvärt god! Lilla var väl inte jätteförtjust men jag gillar såsen och hela upplägget. Den får 4/5 morötter av mig.
Mozarellapizza. Bortsett från att jag är någon slags nyttighetstönt och inte riktigt kan njuta av en pizza till middag är det här lätt den godaste micropizzan på marknaden. Hade kunnat vara lite mer grönsaker på kanske. Den får 3/5 morötter. 


Penne con Mozzarella. Detta är MIN MANS (hoho) favorit. Själv tycker jag att det är alldeles för mycket pasta och för lite proteinkälla. Ja, proteinet saknas nästan helt, kanske lite i osten och spenaten men det är då det lilla. Annars helt okej smak. 2/5 morötter.


Quornlasagne. Är det här ett skämt eller? Jag har aldrig ätit något så menlöst i hela mitt liv, den smakar INGENTING. Man hade ju hoppats på att quorn själva åtminstone hade koll på att quorn inte smakar något i sig utan behöver kryddas, men icke. 1/5 morötter.


1 kommentar:

  1. He he, undrar hur många jobbluncher jag har ätit den där lasagnen.. Urk!

    SvaraRadera