tisdag 16 augusti 2011

Bra och dåligt

Idag har det hänt en väldigt rolig sak och en tråkig. Det roliga var att träffa lillasyster som nu är i stan igen efter sex veckors intensivt jobbande i Norge (med intensivt menas 70-timmars arbetsvecka). Den tråkiga var att vi fick åka till akuten med lilla som fått armbågen ur led. Så himla hemskt när ens unge har ont men skönt att det gick snabbt för doktorn att fixa. Honba tog stadigt grepp och typ petade på armen (det såg verkligen ut som att hon kände sig för inför den stora manövern) men så vare klart. Sen hämtade hon en piggelin och lilla var som ny och firade sin nya smärtfria armbågsled med att pussa och krama mig i typ tio minuter. Typ tack mamma för att du fixade en doktor. Ibland äre som att jag ska spricka av kärlek till den ungen.

2 kommentarer:

  1. Å vad skönt att det ordnade sig! Det är så sjukt jobbigt när de små har ont. Jag höll på grina ihjäl mig när jag hittade en fästing på min lilla T igår (fast inte förrän jag var själv...). Fästingar är det äckligaste som finns!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag känner igen den där känslan av att hålla på att spricka av kärlek. Så var det när jag hämtade lilla L på förskolan igår. Först lekte hon klart men sen kom hon och kramades så hårt och länge och jag fick hundra pussar!

    Skönt att det löste sig fort med armbågen. Jättejobbigt när det händer sånt där. Lilla L slog i huvudet och svimmade i sommar (på andra sidan älven från grusvägen som leder till stora vägen, varifrån det tar 50 min till Kiruna...) Men allt gick bra.

    SvaraRadera