tisdag 29 april 2014

Sju månader


Ja, jag vet, bloggen är försummad. Men här kommer den obligatoriska månadsrapporteringen i alla fall. Lillebror tar sig fram hyffsat nu. Han kryper några steg ibland, men mest tar han sig fram på andra sätt. Men känns som att han kommer komma på grejen vilken dag som helst nu. Han är oftast glad men har senaste dagarna haft någon slags gnällsvacka. Troligtvis pga frustrationen över krypandet. Hehe, typiskt att man (jag!) alltid ska hitta förklaringar. Det känns liksom lite lättare då. Manba: Äh, det är nån utvecklingsfas, det går över snart. 

Han är en morgonmänniska och somnar gärna innan 19 på kvällarna. Jag är helt chockad. Kan mitt barn somna klockan 19? Storebror som har så svårt att somna på kvällarna. Nackdelen är att lillebror vaknar alldeles för tidigt för min smak. Å så vaknar han dessutom en gång i timmen å vill amma hela nätterna. Men men, det går väl över det med snart. Mat äter han dock mycket och gärna! Så himla kul! Även där är jag helt ovan från storebror. Kul att det kan bli så olika. En matvrakig morgonunge och en spinkig kvällsunge.

1 kommentar: