onsdag 26 mars 2014

Single mom och myndighetsutövning

Jag har varit ensam med barnen i fyra dagar då Jonas roade sig med skidåkning och skotersafari i Åre med jobbet. Det gick mycket bra, vi vågade oss till och med ut på utflykterna storhandling och restaurangbesök. Kände mig som nån slags supermamma när jag söndag innan tio på morgonen hade kokat fruktpuré, gjort en middagspaj, gjort storkok med barnmat, stekt utflyktspannkakor och båda barnen var nöjda och glada. Var förresten på anställningsintervju idag. Mycket oklart hur det gick. Jag körde på taktiken brutalärlighet. Vi pratade mycket länge om stress. Jag har inställningen att man inte bör ha fler ärenden att man hinner med. Såklart kan det finnas perioder då det blir mycket, men det ska inte vara standard. Att ha fler ärenden än att man kan göra ett bra jobb ska inte vara inbyggt i systemet. En helt rimlig inställning tycker jag. Dock vet jag inte hur dom ser på min skepsis mot hög ärendebelastning. Dom kanske tycker jag verkar vek och stresskänslig. Men då får det vara känner jag då. Väljs jag bort pga det är det väl inte jobbet för mig. Så vi får se. Idag fick lillebror välling för första gången. Jag kokade egen enligt det här receptet (Btw, ÄLSKAR denna blogg). Det slank ner snabbt som attan och sen provade Jonas att natta (för första gången) medan jag betalade räkningar. Efter tio minuter utan minsta pip kom Jonas tillbaka och ungen sov. Vaaaa? Somna utan amning? Underbart.

2 kommentarer:

  1. Hoppas de gick bra för dig. Om de är nått du vill ha. Och att de i så fall blir som du vill. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du var ärlig på intervjun! "De" behöver höra det. Jag tycker också att det är helt galet när för mycket är standard. Inte bra.

    SvaraRadera