lördag 29 mars 2014

Sex månader

Idag fyller lillebror halvåret. Det är stort! Det har hela tiden känts som att han är mycket senare i utvecklingen än vad hans storebror var men plötsligt hände allt på en gång. Den senaste månaden har han både börjat rulla runt och ställa sig i krypställning. Känner mig en aning ambivalent inför att han snart kommer börja krypa. Kul att han kan ta sig fram själv men jobbigt att ha koll på alla saker överallt. Det är ju rätt bekvämt att lägga ner honom och veta att han inte kryper iväg och får tag på något. Dags att köpa barnspärrar och se över säkerheten här hemma nu. På matfronten går det framåt, även om han helst skulle vilja äta potatis, torsk och äggsås varje måltid. Jag passar på att göra hemlagad mat eftersom jag tycker det är så himla kul och att jag nu har tiden. Var livrädd att han skulle älska köpebarnmat när vi testade det första gången för någon vecka sedan men icke! Tvärtom! 1-0 till hemlagat. Känns ju bra med tanke på att det var motsatsen med storebror, då dög ju bara köpematen. Han har även börjat med napp när han ska sova på natten eftersom han är så snuttig. Det är väldigt jobbigt att mitt bröst hela tiden ska behöva agera napp men vi begränsar användandet till nätterna eftersom jag fortfarande är lite av en nappskeptiker. Otroligt skönt att det kan funka för Jonas att natta och få honom att somna om också. Hursomhelst, här kommer sexmånadersbilden och, på begäran, även en bild på storebror på sin sexmånadersdag för fyra år sedan.

 
Storebror:

1 kommentar: