tisdag 28 februari 2012

Balans

Ledord för 2012 är ju det lite töntiga hälsa och balans. OCH DET GÅR SÅ JÄVLA BRA! Jag är något så oförskämt som extremt nöjd med mitt liv. Det är perfekt. Jag skulle kunna stanna tiden nu. Jag kommer att tänka tillbaka på våren 2012 som en lycklig tid. Livspusslet fungerar och jag är glad, pigg och känner mig nöjd. Det låter kanske töntigt men en viktig faktor i det hela är att jag löst träningen. Jag mår bra av att träna men jag blir stressad/grinig/besviken när det är så svårt att få till. Kvällar är luriga, händer oftast saker som gör att det ställs in. Lösning: 06.45 på gymmet, tre mornar i veckan. Jobbigt att gå upp 05.30 men VÄRT när man glider in på jobbet tränad och klar och det finns liksom inget som kan sätta käppar i hjulet (förutom förkylningar dårå). Mitt bästa tips till alla som vill få till träning: undvik käppar i hjulet. Bra tips från coachen.

1 kommentar:

  1. Å vad härligt det låter! Morgonträning är underbart, men eftersom jag försöker vara på jobbet till 7 (och har 35 minuter med bil dit), så är det svårt att få till. Men just nu fungerar faktiskt kvällsträningen ganska bra!

    Det är absolut inte oförskämt att vara nöjd med sitt lv. Däremot att gnälla och klaga på det som faktiskt går att ändra (på val man själv gjort), tycker jag :)

    SvaraRadera