torsdag 21 juli 2011

Fotobok

Har precis fått den senaste fotoboken jag beställt. Det har blivit en tradition att framkalla en bok varje år som en best of bok av året som gått. Totalt har det blivit fyra årsböcker och tre andra böcker så det här är min sjunde bok. Visst, det är kanske inte lika personligt som att göra ett klassiskt fotoalbum men fördelarna överväger. Det är skönt att slippa klistrandet, det är lättare att "jobba" med den en kortare stund eftersom det bara är att starta programmet i datorn och framförallt tycker jag att det är kul att det så lätt går att välja storlek på bilderna och bryta av då och då med en 30*30-bild på helsida. Den här gången beställde jag från Fujidirekt. Jag gillar deras tjocka sidor, dom är dessutom barnvänliga då dom är lite glatta och avtorkningsbara och svåra att riva sönder. Lilla har en egen minifotobok från Fuji med alla vänner och släktingar i och det syns inte en skråma i den trots att han bläddrat i den mååånga gånger. Däremot är jag inte riktigt nöjd med bildkvalitén, framförallt inte på dom mindre bilderna. Jag tycker dom blir lite bleka och oskarpa och datorprogrammet är kanske inte det bästa men överlag är jag nöjd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar