fredag 8 april 2011

Morgonyoga

Jag är så himla stolt över mig själv. I morse gick jag upp extra tidigt för att gå på yoga klockan sju, innan jobbet. Jag är kluven till yoga. Det är lite jobbigt på ett jobbigt sätt. Jag älskar att ta i och bli svettig, men då gärna i ett högt tempo. Yoga är liksom jobbigt långsamt vilket gör det lite jobbigare. Ändå rätt trevligt att komma in till jobbet vid nio, nyduschad och alldeles mjuk i kroppen. Och avslappningen är ju grym! Men ibland får jag nästan skrattanfall, typ varför gör jag det här? Kanske när jag står i en så sjukt obekväm ställning som dessutom ser väldigt lustig ut och försöker andas. Vem är det som har kommit på det här egentligen? Typ så. Nja, jag är inte riktigt biten av yoga även om jag kan frambringa en romantisk bild hur jag står med snygg solbränna på en sandstrand i gryningen i någon häftig pose. Det känns tilltalande. Får se om det blir en rutin med morgonyoga eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar