tisdag 5 april 2011

Finkläder

Jag tycker det är så svårt med finkläder till barn. Alternativen i affären ser ut ungefär såhär:
- Alternativ 1 - rosa klänning ala hello kitty, tänkt att bäras av en tjej
- Alternativ 2 - minikostym / skjorta i tråkfärger, tänkt att bäras av en kille
Går jag in på exempelvis H&Ms barnavdelning kan jag vara säker på att illamåendet kommer som ett brev på posten. Det är så deppigt. Det finns såklart en del fina inte så puttinuttiga klänningar att fynda, kanske inte på H&M dock. Och jag gillar klänningar. Det är ett fint och bra plagg som jag själv gärna bär. En del funkar både på tjejer och killar tycker jag medan andra tycker att jag då går för långt. Det går ju att kalla den för "tunika", "skjorta" eller "väst" som jag fick tips från Hannah om det gör att det känns lättare att försvara. Det är så konstigt att kläder kan väcka så mycket känslor. En decimeter på längden hit eller dit kan tydligen spela väldigt stor roll ibland. Här är två klänningar som väntar på rätt tillfälle att få användas. Den till vänster är ett loppisfynd och den till höger hade min mamma som liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar