tisdag 26 oktober 2010

Lampskärm

Bestämde mig för att försöka mig på att klä om den fruktansvärt fula lampskärmen vi har. Hela lampan var ett desperat inköp för några höstar sedan när höstmörkret slog till och vi var lika oförberedda som varje år. Nu blev den i alla fall lite snyggare, jag är nöjd men det var svårt att få det snyggt på insidan. Eftersom skärmen var heltäckande från början och alltså inte släppte igenom något ljus tyckte jag att det var meningslöst att ta bort det gamla tyget. Jag spände helt enkelt bara på ett nytt utanpå. Eftersom skärmen var mönstrad så lös mönstret igenom så därför spände jag först fast ett enfärgat tyg och sen tyget jag ville ha. Jag limmade med textillim, smidigt men det gäller att se upp för fläckar för dom är omöjliga att få bort.





1 kommentar: