lördag 19 oktober 2013

Första veckan

Ja lite första veckan har det ju varit eftersom Jonas har börjat jobba och jag själv fått ta allt ansvar för lillebror. Som tur är kan Jonas lämna storebror på mornarna så jag kan ta det lugnt. Tycker det räcker gott med att få till hämtning, middagslagning osv. Det har ändå gått över förväntan. Vi veckohandlar, skriver meny för hela veckan och ibland förbereder jag middagen redan på dagen. Lillebror vill helst inte sova själv (det var en engångshändelse som jag skrev om tidigare) så jag kan inte göra så himla mycket när han sover. Jag är så sjukt sugen på att sy men det får väl vänta till senare. Jag sover rätt bra även om jag bara sover två timmar åt gången. Känner mig inte alls trött på dagarna (än!) men jag är väldigt bra på att somna om snabbt och kommer direkt ner i djupsömn (iaf enligt såndär sömnapp jag har på mobilen). Skäms lite över att jag längtar tills han blir lite äldre när alla hela tiden säger att man ska njuta så förbaskat mycket den första tiden men jag tycker att det ärligt talat är en rätt tråkig tid, det blir ju roligare om några veckor när man kan få mer respons, leenden tillbaka osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar