söndag 17 mars 2013

Framtidens mat dag 1



Vi ska testa matkasse för första gången. Anledningarna är att vi har ett väldigt dyrt matkonto samt en i parrelationen som bara lagar pasta med sojakorv varje gång jag jobbar och det här ska bli ett sätt att få (tvinga) honom att laga en vettig maträtt efter recept. Efter lite surfande blev det framtidensmat.se då dom verkade ha en schysst vegokasse. Idag kom första leveransen (leveransen är det första minuset, söndagar FRÅN 15.30. Vi är på landet nästan varje helg och surt att dom inte kan specificera mer så man måste vara hemma å passa 6 timmar på söndagen). Det andra minuset kom när vi öppnade kassarna. Var är recepten? Nää dom är inte med. What? Nää för dom ska spara på miljön så man får logga in på sitt konto för att kunna läsa recepten. Jag är en miljövän men nån jävla måtta får det väl va. Så idag lagade jag mat framför datorn, känns ohygieniskt, riskabelt (spilla på den) och allmänt irriterande. Maträtten var broccoli- och tomatpaj med isbergssallad och den var helt okej god. Jag kompletterade med lite homous för att få upp proteinnivån och lite kantarellstuvning eftersom jag redan hade blötlagt kantareller till maten jag först hade planerat att laga innan matleveransen dök upp. Jonas åt med god aptit men lilla åt nästan inget. Svårt att få till bra rätter som passar en som försöker vara hälsosam, en som är extremt kräsen och en treåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar