torsdag 3 januari 2013

Årsskifte

Läste vad jag skrev för ett år sedan om hur jag tänkte kring året 2012. Jag skrev bland annat: Jag tror 2012 blir ett händelserikt år. Ett bra år. Jag ska gifta mig. Jag kommer förhoppningsvis ha en färdigrenoverad lägenhet. Ett nytt jobb troligtvis. Antagligen en förskoleplats närmre där vi bor. Och muskler. Jo, jag är ju gift, lägenheten är klar (typ), jag fick ett nytt jobb, vi fick en förskoleplats på ett svinbra föräldrakooperativ och jag blev faktiskt stark (i alla fall var jag det innan jag slutade träna). Ändå kommer jag se tillbaka på 2012 som ett tungt år. Första halvåret var faktiskt riktigt bra men efter sommaren hände väldigt mycket skit. Det var många år sedan jag kände mig låg och trött på det sätt som jag gjort under den här hösten men då påminner jag mig om att jag senaste åren mått extremt bra också. Ledord för 2012 var hälsa och balans. Det lyckades rätt bra ändå. Jag prioriterade min hälsa mycket under året, både genom att ta mig tid att träna mycket och att lyssna på min kropp. Jag har blivit bättre på att vara i nuet och inte spela spel samtidigt som jag tittar på serier. Jag har försökt att hitta ett passande ledord för 2013 men jag kommer inte på något. Nästan allt det jag vill ska hända är saker som är svåra att påverka. Och jag vägrar faktiskt att välja glädje. Men jag har två nyårslöften i alla fall:
1. Jag och Maja ska kolla på alla säsonger av Buffy.
2. Jag ska fortsätta med mitt projekt en ny rätt i veckan under hela året.
Lagom löften liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar