lördag 17 november 2012

Att våga

Många säger att dom uppfattar mig som ganska tuff. Sanningen är att jag många gånger är en riktig mes. Jag fegar ofta ur och vågar inte testa nya saker. Läskiga saker. Det här året har jag testat två nya grejer jag tänkt att jag ska prova sen jag var cirkus tolv år. Båda var i högsta grad påtvingade (annars hade det aldrig blivit av). Det första var på min möhippa när jag fick köra laserdome. Minns hur killarna i klassen som jag hängde med i sexan hela tiden försökte få med mig och hur jag hela tiden kom på ursäkter att slippa fast jag egentligen ville. När jag som 27-åring sen fick springa mig svettig och skjuta mina vänner fick jag en riktig kick. Idag gjorde jag den andra påtvingade aktiviteten, nämligen gokart. Det var lördagsaktivitet på jobbet med ungdomarna så det var bara att hänga med. Och så jävla kul, varför har jag inte vågat det tidigare? Helt galet! Bara att fortsätta bocka av på listan nurå när jag ändå är igång.

2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen!
    Som att sjunga sing star, haha
    Tyvärr tror jag att det för min del har att göra med "duktiga flickan" som är rädd för att inte kunna... Enda botmedlet är att göra! :)

    SvaraRadera
  2. Juste, singstar är på min lista också! :-) Tror det handlar om duktig flicka för min del oxå, jag vill vara bra.

    SvaraRadera