onsdag 9 maj 2012

Äntligen har ungen börjat somna själv och jag är tröttare än någonsin

Vi har alltid nattat lilla. Det gör vi fortfarande men nu kan vi gå ut efter att ha läst klart sagan och gosat lite och han kan somna själv. Vilken befrielse! Innan har vi levt i ett varannankvällssystem. Varannan kväll har den ena föräldern fått påbörja kvällsrutinerna vid sju för att sedan lägga sig halv åtta och läsa, släcka lampan åtta och sen somnar lilla i värsta fall inte förrän halv tio. Ingen idé att gå upp efter det liksom. Jag somnade oftast före lilla vid kanske nio = jag sov nio timmar varannan natt. Nu är jag så jäkla trött hela tiden! Jag njuter av att kunna göra saker varje kväll och det blir ofta svtplay eller pyssel fram till elva. ELVA! Det är ju jättesent! Tur att det åtminstone är ljust på mornarna så jag orkar upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar