onsdag 19 oktober 2011

Ljuslampetter




Detta projekt har pågått i typ ett år. Jag kom av mig när mosaikfogen jag använde från panduro visade sig inte pallade hörn och breda fogar = fogen sprack. Nyligen köpte jag cementfog av något slag på byggvaruhuset så nu jävlar har jag fogat och det sitter som cement! Bara lite putsning kvar. Detta är ett perfekt höstpyssel! Såhär gjorde jag typ: först köpte jag två vanliga plankor, två ljushållare (finns på panduro och liknande affärer), stenlim och lite loppisporslin och en spegel. Sen borrade jag två hål i varje planka, fäste ljushållaren i det ena och sen, det roligaste - fram med hammaren och krossa porslin! Sen limmade jag fast porslinet och satte ner tändstickor i det andra hålet som ska användas vid montering på väggen sen och där ville jag ju inte ha någon fog. Sen fog på och torka av med en trasa. Klart! Det bästa med det här pysslet var att jag kunde göra något av dom fantastiskt fina gustavsbergsporslinet adam som gick sönder på landet förra sommaren.

Innan fogningen, andra försöket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar